Hybris?

”whitelady7/Eva says:
May 16, 2013 at 12:09 am
Hmm: Ja, eller så kan jag gå och lägga mig, vilket förmodligen är det bästa alternativet så Good Nite Bubblans alla innevånare, the foreign department is signing off”

Foreign department, minsann ! Mycket skall man höra ! Tror whitetrashladyn att hon
är diplomat ? I så fall borde hen börja hyfsa sitt språk en smula !

Jag släpper normalt inte igenom skitkommentarer, men den här var så rolig att jag måste lägga ut den i alla fall, utan att direkt godkänna den.  Den kommer från ambassaden@dot.com, ip-nummer 217,21,232,237 . Man går alltså in på en annan blogg, tar min kommentar, och går sen in på min blogg, är ohyfsad och tror att det ska släppas igenom rakt av. Det var första dumheten. Sen skriver man *whitetrashladyn*, och ber mig hyfsa mitt språk…. Det var andra dumheten. Den tredje dumheten är att man tycks tro att det bara arbetar diplomater på foreign department…. Sen kallar man mig *hen*, vilket väl mest visar på hur taskig läsförståelse man har. Så fyra dumheter i fyra meningar. Det är till att tro sig vara förmer än andra, minst sagt 🙂

Att det finns små svansar vars livsluft är att försöka sprida så mycket skit de bara hinner med, om andra på nätet är ju ingen nyhet, men jag blir så fascinerad av dessa patetiska människor. Sen sitter de på sina *moderbloggar* och är sweet as i truten…. Vilket ju bara bevisar att de inte är helt omedvetna om vad de gör. Märkligt beteende, minst sagt 🙂

Hepp i cyberrymden! (Nej, jag tror inte jag är astronaut heller!)

7 reaktioner på ”Hybris?

  1. Ha, ha, ha. Vissa har för lite att göra. Tips, ta en knyppelkurs. Måste ge mer trots att det är en rätt meningslös sysselsättning.
    Och jag som alltid velat lära mig knyppla 🙂 Kanske något att ta upp efter diplomatkarriären 🙄

    Gilla

  2. Åh så du släppte genom Lennart Gagermans kommentar. Jag fick en precis likadan men jag vill ju ha ett hyfsat språk så jag släppte inte genom den 🙂
    Och jag som trodde det var från ambassadören själv! Oh vad jag vart besviken nu 🙄 Men jag har ju inte så hyfsat språk, så den fick vara med i alla fall 🙂

    Gilla

  3. Fyra dumheter på fyra meningar… det låter som en svensk ”journalist”…

    Men allvarligt, sådana här figurer hör liksom till bloggandet. Det ingår i deras terapiarbete att
    uppträda som byfånar. Fast de blir inte hjälpta av det. Heller.

    Använder man dessutom ”hen” i svenska språket, så inser man att läget är allvarligt.

    😉
    Personen i fråga har nog känningar inom den kåren, ja 🙂 Och förmodligen egna aspirationer…. Men vad vet jag, jag är ju bara en liten hitte-på diplmat jag :-0 Fast liiiite diplomatisk får man nog vara även inom mitt yrke, så helt fel var det nog inte, förutom det där vedervärdiga *hen* då….

    Gilla

  4. Fy te rackarns! Jag har en galning efter mig på bloggen sen över tre år, men hon (ja, för det är en hon, jag vet mycket väl vem det är!) ska outas i ett TV-program framöver. Man upphör inte att förvånas över hur vuxna människor beter sig. Vuxna människor med barn och barnbarn. Att de inte skäms…
    Kram på dig och jag önskar att jag kunde skratta åt min stalker, men hoppas att jag snart ska kunna göra det!!!
    Ja, jag har förstått vilket elände *din* stalker har ställt till med, och jag är glad att den snart blir outad! Har de inget vett och sans så ska de åtminstonde stå för vad de gör, i all sin ynklighet. Skämmas borde de, som sagt. Jag är ju inte speciellt utsatt av den här personen, han har andra targets som nog är viktigare för honom. Normalt sett släpper jag inte igenom hans kommentarer, men den här tyckte jag var lite rolig, och väldigt betecknande för hur han beter sig. Jag sparar dock hans kommentarer, för det kan ju komma en dag när andra behöver visa på hur han beter sig, och då kan de vara bra att ha. Jag hjälper mer än gärna till i ett sånt läge…. Kram tebaks Tofflan, jag hoppas också att det blir skratta av snart!

    Gilla

Kommentera

