One day in time…

Ibland blir dagen bättre än man tänkt sig. Min dag den 20 maj började redan klockan halv fem… för då vaknade jag. Lite väl tidigt, men jag tycker det är skönt att gå upp tidigt om jag inte ska göra något speciellt, bara sitta och skrota framför TV och dator. Lugnt och tyst i huset, inte ens hunden rör sig så dags 🙂 Och idag ville jag ju vara säker på att vara vaken när Matchen började. Sveriges VM-final. Och jag fick se den, live på nätet 🙂 Jag har letat länge och väl, men inte hittat någon web-site som kör live-stream. Man får nämligen inte se vissa program, t ex viktiga sporthändelser på svenska sidor… Det säger *Sorry, but you appear to be in a country that we do not cover* …Nähä nä… det var ju kul. Men skam den som ger sig, och nu har jag en himla bra site att kolla alla sorters sport på 🙂 Och glädjen att se Sveriges Tre Kronor ta VM-guld var stor! Grattis grabbar, vilken match ni bjöd på! Mina stackars grannar undrade nog  vad jag satt och gastade om, klockan 7 på morgonen 🙄

Sen fortsatte dagen lika bra. När jag vart gravid så svällde fingrarna så mycket att min weddingring inte passade längre, och den har sen dess legat i en låda och väntat på att bli lite större. Även om fingrarna gick ned efter att Lilleman föddes för 8 år! sen, så passade den aldrig riktigt mer. Och sen kom det ena och det andra i vägen, och det vart aldrig av att jag lämnade in den för *uttagning*. Men för nån vecka sen tänkte jag att nu djäklar är det snart 10 år sen vi gifte oss, så nu är det banne mig dags. Sagt och gjort, och idag hämtade jag ut den igen, och den passar perfekt 🙂

Och efter en sån här dag så måste man ju ha lite gott att äta. Och det började redan i somras, då när jag inte odlade så mycket… Men odlade squash gjorde jag. Eller marrow, som de kallas när de vuxit till sig lite 🙂 På bilden ser ni en marrow med en tabascoflaska bredvid.

food1

Och när man sen fixat en chicken a la king och fyllt marrowen med, och strösslat lite ost över, så blir det så här mumsigt 🙂

food2

Får man dessutom lite svalt, gott, inhemskt vin till, ja då är dagen i dag en bra dag 🙂 Lite glass på det hela, och jag tror jag kommer att sussa gott i natt! Tur att man är ledig 🙂 

Hepp! från hon som mår gott idag, och är ledig mitt på måndagen 🙂

Uppdate för Hmm 🙂

ring

12 reaktioner på ”One day in time…

  1. Gott – alltihop!!! 😛 Även om jag totaldissar sport är jag glad för din skull att du hittade nåt ställe på nätet som funkar för dig.
    Ja, det var gott, ska det fortsätta så här så får jag väl ta ut ringeländet igen 🙂 Jag gillar sport, speciellt skidor och hockey, och det är ju totalt fel i det här landet 🙄 Så det har jag verkligen saknat, i många år. Men nu djäklar 🙂

    Gilla

  2. Åh vad gott det såg ut! Jag köpte en sån där grön (kan inte skilja på squash och aubergin!) och hade istället för lasagneplattor. Sambon sa iaf att det var ypperligt gott 🙂
    Det VAR gott 🙂 Den gröna är en squash, och den svarta är aubergine och den sistnämnda kan användas i mousaka 🙂 Ni som har grillsäsong nu, ta en liten squash, skär i cm-tjocka skivor, vänd i ägg och sen salt och pepparkryddat mjöl och grilla några minuter på var sida 🙂 Mums!

    Gilla

  3. Dessa jäkla matporrbloggar… med bilder och allt… *suckar*

    Men idag gläder vi oss (lite försiktigt) åt att SVERIGE är världsmästare i ishockey igen. T.o.m. surkarten Reinfeldt såg glad ut, så det är nog ok om vi också är det.

    Var rädd om den där live-stream kanalen nu. Det kan bli mer att hojta åt.

    😉
    Hmpf…jag minns en viss adventskalender en gång i tiden, jag 🙄 Och ingen försiktighet här inte, har talat om för ALLA idag vad som gäller: Sverige är skitbäst i hockey, släng dig i väggen rugby 🙂 Hehe, jo jag såg honom, det såg lite jobbigt ut när han log 😈
    Ja, den sidan ska jag vara rädd om, suveränt bra! Kanske kan jag se skidor där också *ser förhoppningsfull ut*, och DÅ blir det hojta av 😎
    Heja SVERIGE!

    Gilla

  4. Adventskalender…? *ser oförstående ut och visslar oskyldigt*

    Och Reinfeldt har inte anledning att vara glad så ofta, så det är därför det ser så ansträngt ut när han ler.

    😉
    Hehe, den var minsann inte så oskyldig som man kunde tro vid första anblicken 🙄 Men den var bra, det var den :mrgreen: Men han Reinfelt, han kanske bara har lite gaser, eller nåt? Det såg nästan ut så, i alla fall…

    Gilla

  5. VM-Guld, VM-guld, VM-Guuuuuld!

    Släng rugbyn i väggen var det. Och vad är väl OS-medlajer i jämförelse med det här 🙄 :mrgreen:
    Precis 🙂 Fast det är ju skönt att man har två länder att hejja på, och att det är olika sporter som vi är bra på 🙂 VM-GUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUULD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Gilla

  6. 😆

    Förresten så glömde du att visa en blid på den fina vigselringen 🙂
    Inte glömde, undvek, heter det 🙂 Mina fingrar gör sig inte på bild 🙄

    Gilla

  7. Eva: Bara vad du själv tror skulle jag gissa. Säkert hur fina som helst. Naglar ser ut som de gör. Särksilt om man sysslar med växter på något sätt 🙂
    Hehe, de ser väl ut som händer gör mest, antar jag 🙂 Naglarna är ok, speciellt med tanke på både trädgård och yrke 🙄

    Gilla

  8. Då så. En blid då kanske? 😀
    Hehe, jag får plocka fram lite korvar ur frysen 🙂 Så kan vi låtsas att jag satt ringen på dem 🙂

    Gilla

  9. Tjusig tycker jag 😀 Bra att du såg till att den hamnade på fingret istället för lådan Den gör sig bättre på en diva än i mörkret. Glitter för en glimrande dam 😀
    Hehe, ja jag vart lite trött på att se den ligga där i lådan. Jag tycker om den, och nu passar den ju dessutom 🙄

    Gilla

  10. Ps Tjusiga fingra med. Inga att gömma de heller 😀
    Nä, det där är korvarna från frysen 😉

    Gilla

  11. Ja då har du tjusigare korvar än vad jag har. Dessa hade jag inte nänts äta. 😉 :mrgreen:
    Hehe, jag lever i korvens förlovade land! Jag hade inte varit här länge, när någon sa till mig: The first thing you should know about NZ is that a.n.y.t.h.i.n.g can go in a pie or a sausage here 🙂 Fast det är klart, börjar någon gnaga på mina fingrar blir jag nog lite putt 🙄

    Gilla

  12. Nähä, nu har det gått mer än en måna sedan som du uppdaterade. Är det inte dags nu semester eller inte? 😎
    Oooohhh…sorry, jag har ju semester, men är lite slö 🙄 men … Okidoki 🙂

    Gilla

Kommentera

