Funderingar

Lilleman i huset, 8 år, har en del funderingar om saker och ting. Här om dagen frågade han mig följande:

-Mum, what would you choose if you could  have a car with fuel, tools, everything you need, all free for a year, or a rocket with free fuel for 5 years….

Ja, man får ju tänka lite innan man svarar på en sån fråga… Så jag sa att om det ingick parkeringsplats för den där rocketen, så kunde jag nog tänka mig en sån. Det var han nöjd med. Lite senare berättade faderskapet om frågan som han fått några timmar tidigare…

-Dad, would you rather die in your sleep,or when you are having a shit? I think that I myself, would rather fall down dead from my treehouse (som han inte har något) on to a bed of flowers….

Jag utforskade inte närmare vad faderskapet svarade……

4 reaktioner på ”Funderingar

  1. Knepiga grejer det där.

    Men Lillemans förslag är inte så tokigt. Det minskar ju risken för att man slår dig fördärvad också.
    Ja precis! Han är inte dum, den lille 🙂

    Gilla

  2. Ha ha, vilken underbar liten filosof, din Lilleman!!! 😛
    Kramar till er båda!
    Ja, det är mycket som går runt i huvudet på den killen! Mellan varven är han rätt klok 🙂 Vi kramar tebaks 🙂

    Gilla

  3. Ja men ändå liksom. Han har gått ner 30 kilo men får ändå inte stanna. Och efter 7 år med. Nä det tyckt jag var kallt. Du får hålla dig till apelsiner och annat gott så att de inte slänger ut dig, för helt plötsligt så får man väl inte väga mer än 45 kilo 😦
    Jag håller med fullständigt, det finns betydligt värre exempel som får stanna. Det tycks vara det faktum att han behöver en knä-operation som ställer till det för honom. Men han har ju jobbat och betalat skatt här i 7 år, så jag kan inte se varför det skulle vara ett problem… Vi har damer som kommer hit och väger som han, och mer, som skaffar barn efter barn efter barn, och sen väger de betydligt mer än vad han gör, lever på bidrag, och skaffar sig diabetes med mera med mera i sjukdomsväg som de inte tar hand om. Det är nog ingen som ens vågar räkna på vad de kostar skattebetalarna. Tro mig, jag ser varje skift jag jobbar, exempel på folk som inte är kiwis och som kostar samhället betydligt mer än vad den här mannen kommer att göra. Men det är skillnad på skit och pannkaka… Det finns en smygrasism i det här landet som är rent förskräcklig ibland.

    Gilla

Kommentera

