Fundera mera

Ja den där Lilleman i huset, han är ju en fundersam kille han. Dessutom är han vänligt sinnad, och vill helst att det mesta här på jorden ska leva i ungefär 1000 år minst, i lycka och välmående, amen. Här om sistens så funderade han så här:

-Mum, is it true that praying mantis mums bite the head off the dads after they have made babies?

Ja, jag fick ju erkänna att det nog tyvärr är sant, de är illasinnade insekter, och pound for pound farliga krigare. Nu kunde jag riktigt se hur det snurrade i huvudet, och sen sken han upp när han kommit på lösningen på problemet:

– Mum, they can be gay, huh.

Japp, så löser man problemet med ilskna praying mantis damer….

Praying-Mantis-1024x926

7 reaktioner på ”Fundera mera

  1. Smart lösning av det problemet..

    Tänk så enkelt det kan vara ändå.

    😉
    Ja, han är inte dum den lille. Han kommer nog nästan att platsa bland kollogubbarna, när han blivit lite äldre 🙂

    Gilla

  2. Tycker jag var en alldeles utmärkt lösning på ”problemet”. 😛
    Ja, han är finurlig, sonen 🙂 och som sagt, omtänksam 🙂

    Gilla

  3. Vad betyder mantis? Blir samma när jag översätter på translate. En slags gräshoppa?
    Men din son tänker mkt bra tycker jag!
    De heter bönsyrsa på svenska, och det är väl en slags gräshoppa tror jag 🙂 De ser ju ut lite som om de står och ber, vaggar liksom fram och tillbaks. Jo, han är en fundersam typ ibland, och mycket som rör sig i det huvudet, det är det 🙂

    Gilla

  4. Fin son 🙂

    Nu är väl er vår i full gång skulle jag tro? Själv har jag nyss kommit hem ifrån min tripp till solen och försöker ha kvar den på näthinna så länge som möjligt 😉 för nu är det mest vinter och snö att se fram emot 😦 Men underbart har jag haft det. 😎 och jag glädjes med dig att du nu har sommar 😀
    Hehe, nääää, våren tycks nästan kallare än vad vintern har varit! Svinkalla sydvindar som viner runt öronen 🙄 Men ok, det är varmare på dagarna nu, det är det! Det vänder ju i en handvändning här, helt plötsligt minns man knappt vintern igen 🙂 Det gröna har börjat skifta igen, till mer grönt, och det dyker upp blomsterprakt lite här och var igen. Och riktiga sommaren kommer. Snart 😎 Vad bra att du haft en skön semester, sånt behöver man under höst-vinter i Sverige, det kommer jag nog ihåg, även om det börjar kännas avlägset nu… 🙂

    Gilla

  5. Inget livstecken på ett tag. Står allt väl till?
    🙂 Ja tack, allt väl. Har jobbat lite väl mycket bara, tog på mig lite extra nätter. Men nu är det bara fem och en halv timme kvar tills jag går på 19 dagars semester! Själv då? Börjar du kasta snöbollar snart 😎

    Gilla

  6. Eva: Ja det är frost på nätterna i alla fall så långt bort verkar inte snöbollarna vara 😥
    Hösten kom med full fari år och inte sådär mysig som den kan bara annars med fina brittsommardagar. Verkar ha varit lika över helaSverige vad jag förstår. Så tröttheten har rullat på med stora setg. Och bland bloggarna så går fortfarande samma tugg. Det är dödläge på folk och de har stängt ögonen för att granska kritiskt. Kommer en rapport som stämmer med deras teori så famnar de den med ful krfat utan att stanna och tänka efter kritiskt ens för en sekund. Förvånansvärt nog så ser jag felr som kallar sig för feminister för att vara villiga att ändra ståndpunkt och medel. De sk Jämstäldisterna gömmer sig bakom något som de själv presenterar för vetenskap, och jag har inte läst någon genusrapport, men jag kan lätt hävda att de som de själva presenterar som fakta gapar med stora hål. Och så verkar de tro att jag ska vara intresserad av att diskutera med dem och använda min värdefulla tid. Jag vet inte varför. Tror de att de kommer att övertyga mig. eller tror de att jag skulle tycke det var mödan värt att försöka förklara för dem varför det de säger inte håller? Vad är vinsten liksom? Sitta på en liten blogg någon stans och kanske övertyga en person till att bli mer kritisk? (För jag kommer aldrig att avokera genusvetenskap på något annat sätt heller). Jag har liksom bättre och mer värdefulla saker för mig.

    He he ja du hör Jag är trött. 😀 Saknar trams och skoj på nätet. Allvar finns det nog av och vetenskap ska inte avhandlas på små bloggar där folk är utan kunskap eller farligare med lite kunskap men inte tillräckligt, sitter och förstår sig på.

    Så något nytt från grillen eller trädgården? 😎
    Hmm: Hehe, jo, jag kan se att du är trött och jag förstår dig. Jag läser också, och ser vad som pågår. Det är som att tugga på ett gammalt tuggummi, det har förlorat smak och blir liksom bara gnuggiga bitar kvar. För mig som bor långt bort, och lever i ett annat samhälle, så känns det lite som om Sverige håller på att gå för långt på den väg som jag såg vid den tiden för 10 år sen, och som fick mig att må så dåligt, att jag inte kunde annat än fly. Jag blir ledsen när jag ser den instängdhet, främlingsfientlighet, och rädsla för förändring och kanske en vidsynt syn på mänskligheten, som en gång var Den Svenska modellen, dras i skiten. Det finns på något sätt ingen vilja att förstå, förklara och gå vidare, trots meningsskiljaktigheter. För det har vi ju, alla vi människor. Man behöver inte älska alla, men man kan alltid vara människa och man kan alltid gå vidare och ge *the benefit of doubt*.
    Här är annars våren och sommaren på gång, apelsinerna är snart uppätna, men jordgubbarna…jordgubbarna, Hmm!!! Jag kommer i år, för första gången någonsin på snart 52 år, att äta egna, hemodlade, fullmogna jordgubbar på min födelsedag! I oktober!!! Det kommer bild snart, på en blogg nära dig 😎 Jag har ju som sagt, jobbat lite väl mycket ett tag, men nu är det semester som gäller i 19 dagar, så ska uppdatera skalet lite mer 🙄 Vi får köra lite skoj och trams här, även om det nog inte blir som bubblan, men i alla fall 🙂 Vi får kalla in Catta och Viktoria och Kicki och Leroy och alla goa bubblare till det här skalet, även om det blir i mindre skala, och så kan vi flyga under radarn på alla djävla ilskna troll och elaka folk 🙂 Man måste få ha lite flams och kul också, och jag vägrar ju konsekvent att lägga mig i de diskussionerna, även om det finns andra, för mig mer viktiga, livshändelser som kan dyka upp här 🙂

    Gilla

  7. Så man är varken ett ilsket troll eller elak? Finns med största sannolikhet någon som inte håller med. 😉

    Hmm: Jag orkar inte ens en gång läsa dravlet när det aldrig finns en fråga bara tvärsäkra utlägg om hur rätt man har. Man vill ju bara ha en klapp på axeln och inte en diskussion som kan få en att ifrågasätta sina egna tankar. En klapp på axeln av likasinnade är ingen seger.
    Naahhh, you aint got a mean bone in ya 😎 och inget troll är du heller 🙂

    Gilla

Kommentera

