Ja men alltså….

Men nu har jag väl varit alldeles förfärligt tyst här…. Nåja, det har sina rutiga och randiga, och så är det ju i livet ibland. Det har mest varit jobb, jobb och lite övertid till och med, så jag har varit lite trött i mössan. Men nu går jag ju snart på semester, bara någon timme kvar på den här natten och sen en natt till, så är det klart! Efter semestern blir det storflytt här på jobbet, och det är väl blandad kompott hur vi ser fram emot det. Så klart det blir kul med nya fräscha lokaler, ny utrustning, och lite sånt, men å andra sidan är uppislokalen lite dumt planerad, och hela blocket är stort, väääldigt stort… Jag undrar när de ska operera in gps i våra hjärnor, så vi inte virrar bort oss…. det blir nog lite födslovåndor och separationsångest hos de flesta av oss, men det är bara att hålla näsan ovanför ytan, paddla som fan under, och hoppas på det bästa. Det är bara lite synd att man gör en sån här storsatsning och inte blandar in fotfolket lite mer…. Vi fick i viss mån *önska* oss lite, men tyvärr tycks våra önskemål försvunnit i den allmänna hanteringen. 

Annars då? Joråsåatte… det skandaliseras här i vårt lilla land också, och det tycker jag är lite synd. Om ni hört talas om *roast busters* så är det ju ingen fin reklam för våra ungdomar precis. Ett gäng unga herrar som tyckte det var en bra ide att fylla 13-åriga tjejjer med sprit, idka intimt umgänge med dem, och sen lägga ut skiten på facebook… Nä, sånt tyckte vi inte om. Och polisen är lite handfallen, och tycks inte riktigt veta hur de ska komma åt dem.. Trist. Och igår kom en ny you tube hit… En 9-åring, redigt full, som vinglar runt på en sparkcykel och tycker han är skitcool. Det enda som var *bra* i den historien var väl att grabben som filmat det hela kontaktade polisen direkt också. Tyvärr tycks polismakten tycka att det är han som gjort fel som lagt ut det på nätet. Nja, jag tycker nog att nu måste alkoholproblemen i det här landet tas tag i snart och komma fram i ljuset, och kan det här få folk att börja reagera, så… Konstigt nog så verkar inte folk fatta att om de uppgifter som förekommer (enligt lillkillen själv) om att han druckit ungefär 8 RTDs, 7 procentiga, har någon sanning i sig,  så är det knappast första gången han dricker, för då hade han varit utslagen långt innan.  Dessutom säger grabben som filmat det hela, att det inte är helt ovanligt att sånt här förekommer. Han är själv 18, och tycker att det borde vara mer poliskontroller, och kanske t o m uppsatta övervakningskameror där. Inte ofta en så ung kille vill ha mer övervakning precis, så man kan ju misstänka att det är ett större problem än vad vi anat. Det här landet behöver en rejäl omskakning så folk öppnar ögonen och ser vilka problem som håller på att växa till sig med både alkohol och andra droger. Eller växa till sig är nog fel uttryckt, det börjar mer explodera, in your face, liksom…

Ja men hörni, vi hörs snart igen dårå 😎 När jag har landat i solstolen, eller nåt!

Hepp!

4 reaktioner på ”Ja men alltså….

  1. Ibland hatar jag bara alkohol och puckon… 😦
    Hoppas du får en skön semester, min vän!
    Ja, det är ingen bra kombination, det är ett som är säkert. Hehe, jag ska göra mitt bästa för en bra semester 😎

    Gilla

  2. Men bara stolstolen bah! 👿

    *hivar blöta jordkulor och skickar med grå moln med småspik* 😈
    Ja men vilken stol dårå 🙂 Du får trösta dig med att vi inte har den bästa sommaren… men rätt skönt ändå med 25 grader varmt 😎

    Gilla

  3. Så Ni har fått er beskärda del av mänskligt vansinne också? Nåja, Ni kan gott ta hand om några stollar, för vi har så det räcker ändå.

    Ställ solstolen i skuggan, så Du inte blir sönderbränd.
    Jo tack, nog har vi det. Mer än vår del, tänker jag ibland. Ska jag skicka någon stolle till er kanske 🙂
    Vaddå skugga? Vad är det?
    *förstår inkentinken*

    Gilla

  4. Ja ha liksom att jag skulle bli gladare/trösta mig för att du inte tycker att ni har en bra sommar när min definition av en perfekt sommar är just 25°!

    *pyser ur öronen på mig, fast det är ju bra då blir jag lite varm*
    Hehe, ja men där ser du ju dårå! Fast just jag tycker ju att vi har en bra sommar, det är infödingarna som tycker den är kracklig. Jag har ju fortfarande svensk sommar i minnet, så för mig är det ju riktigt hyfsat här i år 😎

    Gilla

Kommentera

