Som ett hål i huvudet, eller Glad Påsk….

De senaste 2 månaderna har ju inte varit så kul precis. Och det som hände idag, det behövde jag lika mycket som ett hål i huvudet.

Hade hämtat sonen från skolan, och vi hade varit på supermarketen och handlat lite, innan vi åkte hem. Körde i godan ro, när helt plötsligt en annan bil landar rätt in i sidan på min bil…DJÄVLAR! Faktiskt. Fasan i sonens ansikte är för evigt inpräntad i mitt huvud. Sen såg jag hela djävla påskhelgen som var planerad med små dagsutflykter med maken fara all världens väg. Sen vart jag förbannad. Fick dock trycka till dörren rejält innan jag fick upp den, och det var kanske tur det, för jag hade mord i sinnet vid det laget. Skitstövlarna i bilen som kört på mig klev inte ens ut ur sin bil, de väntade tills jag kom farande…. Att de var ok hade jag redan registrerat, skadan på deras bil var framtill och inte i närheten av dem.

Jag ringde polisen, och de var där kvickt, vilket jag var glad för lite senare. Det visade sig nämligen att medans jag var på telefon och ringde polisen, så hämtade 2 av de 3 i bilen, sin lilla klan  med pappa Chiefen i spetsen. Och det fanskapet hade mage att kliva fram till min bil medans jag pratade med en polis, och öppna min dörr!!! Jag skrek åt honom att ge fan i min bil och förpassa sig därifrån. Han ställde sig några meter ifrån, och stirrade med mord i blicken på mig, varpå jag stirrade tillbaks med minst lika mycket mord i blicken, och upplyste honom i icke så milt tonläge att ja, jag är en ilsk djävel, vill du se mer av det, eller???? Som sagt, tur att polisen var där, och inte bara för min och sonens skull….

Och tur att jag har helförsäkrat bilen, för naturligtvis har inte lilla damen som körde den andra bilen, någon försäkring. Dessutom är hon på sån där nybörjarlicens, men den hoppas jag ryker långa vägar för hon har uppenbarligen inte hjärna och koncentrationsförmåga nog att framföra ett fordon.  Sen kom det roligaste av allt… Polisen som pratat med dem, kom fram och sa att han blivit ombedd att fråga mig som jag kunde tänka mig att låta chiefens *egen mekaniker* fixa min bil…. Eh, nah, dont think so, Sherlock…. Den vänliga konstapeln höll med mig med ett lättsmåleende, och sa att det var nog det rådet han skulle gett mig också 🙄 Jag förstod senare, av kommentarer som kom från polisen, att det här tydligen är en familj de känner igen som bråkmakare sen tidigare. Och jag tänker definitivt inte ha något att göra med dem, det får polis och försäkringsföretag sköta från och med nu.

Ja, som sagt, det här var inte precis någon lyckad dag. Tur i oturen att vi handlat påskgodis, så sonen och jag kunde ta oss hem och smälla i oss lite tröst… Och ännu mera tur att två av sonens lärare passerade straxt efter det hänt och stannade för att hjälpa oss, och de körde oss hem efteråt.

Konsekvenserna av det här vill jag inte riktigt tänka på ännu, det blir definitivt betydligt krångligare att leva ett tag igen. Jag är trött nu, och ledsen. Jag köpte den där bilen för en del av arvet efter mina föräldrar, och har varit så glad över den, speciellt nu när det varit som det varit med maken. Har ju inte behövt oroa mig för hur jag skulle ta mig fram och tillbaks till besöken hos honom, eller till jobbet, eller någonstans. Men nu tittar jag ut genom köksfönstret, och det står ingen liten svart myra där ute….. Fy fan, rent ut sagt. Jag vet att det bara är materiellt, men jag är så beroende av att ha en bil, vi bor lite utanför och avigt, så det tar en halv evighet att åka kommunalt, om det ens går.

Hujeda mig, inget Hepp idag precis… 

6 reaktioner på ”Som ett hål i huvudet, eller Glad Påsk….

  1. Jag blir så ledsen för din skull Eva och jag förstår din frustration när du inte kan komma vare sig hit eller dit och hela påskens planerande gick om stöpet! Det var nog tur att polisen fanns där när fadern kom fram till dig!!!! Sorgen efter bilen är också jobbigt för som du skriver så är det en del av arvet efter dina föräldrar och det känns säkert som om den där flicksnärtan har förstört det också!!
    Mina tankar går till er och jag önskar er en så Glad Påsk som det går just nu!
    Kramen och hoppas vi kan prata via Skype snart för jag är så nyfiken på dig så det är inte klokt!
    Ulla
    Ja, inte blir det mycket till påsk nu, även om det mesta går att lösa. Fast jag hoppas nästan att de skriver av bilen, vill egentligen inte ha en bil som blivit tryckt i sidan så pass mycket, det brukar mest bli problem, särskilt om den blivit ramsned efter det här. Vi får se nästa vecka när de gjort bedömningen. Ja, vi får höras på skypen snart, det är alltid kul att få prata lite svenska ibland! Och det var ju några år sen vi sågs senast 🙂 Kram till dig och familjen, ha en underbar påsk!

    Gilla

  2. Men skit vilken otur! Samtidigt, tur i oturen att du och sonen och godiset klarade er helskinnade!!!! Verkligen!!! Jag hoppas att det löser sig snart och att du kanske får en lånebil, eller??

    Många, många kramar och en önskan om att resten av din påsk ska bli gladare!
    Ja du Tofflan, sonen och godiset var det viktigaste! Bilen blir ju antingen lagad eller avskriven, så det löser sig ju i längden. Tyvärr hade jag ju missat att man måste ha nåt tillägg för att få lånebil, men det löser sig det med hjälp av vänner och familj…Det värsta just nu är ju att planerna med maken över helgen gick åt h-vete, och han hade så väl behövt få komma ut lite från sjukhuset och andas lite annan luft. Det är ju såna problem som uppstår,som gör mig så förbannad, och ingen försäkring i världen kan ju ersätta det. Kram till dig med, hoppas att din rygg ger dig lite påskro!

    Gilla

  3. Som Tofflan skriver, tur att det ”bara” var bilen. Men jag känner igen hur handikappande det är när man är utan sin fyrhjuling. Livet blir i ett huj mycket krångligare. 😥 👿

    Glad Påsk till trots!
    Ja, bilen är ju trots allt bara plåt, och kan ersättas i sinom tid. Glad Påsk till dig med Hmm!

    Gilla

  4. Tråkigt typsnitt från WP nu för tiden. Ingen animation av smilesarna längre! 😦
    Vad skumt!

    Gilla

  5. Förstår verkligen att det ställer till saker och ting. Och ni behöver säkert båda komma ut i bilen. Jag själv har ju extremt svårt att åka buss etc, så jag vet inte vad jag skulle göra utan bil. (KBT:a min bussfobi, antagligen…) Skulle bli helt isolerad. I mitt nuvarande jobb använder jag bilen till och från arbetsplatsen dessutom. Nä, inte kul för er!! Tur att det finns goda vänner nära!

    Ryggen var skitbra igår kväll, idag är ger den mig tårar. 😥

    Kram kram och ha en så bra påsk det går!

    PS Håller med Hmm om smileysarna, skitfula! 👿
    Nä, kul är det inte, varken med ryggar eller bilar! Och inte med smilysarna heller, de är verkligen skitfula 😎 Goda vänner är en gudagåva, men jag har så förbenat svårt att *utnyttja* folk så där… Jag hoppas att försäkringsbolaget skriver av bilen, då går det i alla fall fortare att få en ny! Fast den där lilla myran har betytt rätt mycket för mig, den var ju liksom en del av arvet efter mina föräldrar, och jag har varit så glad för den. Nu är jag mest bara ledsen 😦

    Gilla

  6. Det är roligt nästan jämt… Kanske bäst att inte ”umgås” för mycket med den lilla klanen och tillhörande chief, men försök se till att reparationen blir dyyyr. För de får väl ändå betala den?

    För övrigt finns det väl inte så mycket att vettigt att säga, som inte redan är sagt.

    Ta lite extra godis och försök ha en trevlig påsk, trots allt.
    Ja, visst är det… Nej, jag tänker inte ha någon som helst kontakt med dem, det får polis och försäkringsbolag sköta. Och kontaktar de mig, så kommer det att slå gnistor, och jag ringer polisen på studs. Inga dumheter här inte. Jag vet inte om de får betala, det går ju på min försäkring eftersom hon inte hade någon alls. Men eftersom det inte var mitt fel på något sätt, så påverkas inte min försäkring alls. Förhoppnigsvis behöver jag inte ens betala excessen, den kommer de försöka få från henne. Det är ju så behändigt i det här landet, att man inte är skyldig att ha försäkring på sin bil, och naturligtvis har de flesta som inte kan betala en skada, inte ens tredjepartsförsäkring… Men det är visst på gång att det ska bli obligatoriskt med åtminstonde det. Ja, vi har nog tagit lite extra godis, tur jag hade köpt det i alla fall 🙂 Glad Påsk till er också!

    Gilla

Kommentera

